اخبار و مقالات

خواص عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست

در این مقاله قصد داریم خواص عسل برای پوست را بررسی کنیم : اغلب ما عسل طبیعی را به‌عنوان یک شیرین‌کننده‌ی سالم می‌شناسیم، اما خوب است بدانید که عسل طبیعی بدلیل وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری می‌تواند برای پوست و مو هم مفید باشد. عسل همچنین میتواند به حفظ رطوبت کمک کند و به مبارزه با پیری و انواع باکتری‌ها نقش خود را ایفا کند. علاوه بر این عسل ترکیبی از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر شفابخشی‌ است که می‌تواند به سلامت پوست و موی شما کمک کند. درباره‌ی فواید عسل برای پوست و مو و چند دستورالعمل ساده‌ی تهیه‌ی ماسک که حاوی این ماده‌ی شگفت‌انگیز است با شما صحبت کنیم.

مقاله پیشنهادی : خواص عسل طبیعی

خواص کلی عسل

خواص کلی عسل طبیعی شفاف کننده و آبرسانی به پوست هست. هر عسل طبیعی که تهیه کنید این خواص را دارد بعضی عسل ها وابسته به شهد گیاهی که زنبورعسل از آن شهد آوری کرده است خواص بخصوص خود را دارد.

یکی از بهترین عسل های برای آبرسانی و کلاژن سازی سطح پوست عسل بهارنارنج(مرکبات) است . مطمعنا زمانی که اسم بهارنانج می آید به یاد رایحه لطیف و دلچسب شکوفه های پرتغال میفتیم. عسل بهارنارنج بدلیل وجود مقادیر ویتامین C بالا کلاژن ساز و آبرسانی عالی برای پوست بخصوص پوست های آسیب دیده است.از خواص این عسل میتوانیم به درمان لک های قرمز و قهوه ای پوستی همچنین شفاف کننده و شاداب کننده پوست اشاره کنیم. همچنین عسل بهارنانج ضد سرماخوردگی و ضد قارچ نیز هست.

تاریخچه استفاده از عسل برای زیبایی

اگر چه تاریخ دقیقی از اولین آشنایی و استفاده انسان از خواص عسل برای سلامت پوست و زیبایی در دسترس نیست ولی سومری‌ها در ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد از عسل به صورت خارجی و برای درمان زخم‌ها استفاده می‌کرده‌اند.

مصری‌ها و یونانی ها نیز از عسل برای مصارف زیبایی و درمان زخم‌ها استفاده می‌کرده‌اند. گفته می‌شود ملکه کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان و یکی از قدرتمندترین و زیباترین زنان عصر خود از حمام عسل و شیر برای زیبایی پوست بدن خود استفاده می‌کرده است.

مقاله پیشنهادی : خواص عسل برای کودکان

🤩 ماسک عسل مرطوب‌کننده پوست

همانطور که گفتیم عسل به‌خاطر نوع ماده‌ی هیدروکسی‌ای که در خود دارد رطوبت را حفظ می‌کند. این ماده باعث می‌شود پوست رطوبت هوا را جذب کند و این رطوبت را در لایه‌های زیرین خود می‌کند . برای تهیه ماسک صورت ابتدا پوست صورت‌تان را تمیز بشویید و خشک کنید سپس یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی روی پوست صورت خود به‌خوبی پخش کنید، بگذارید ۱۵تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

جهت خرید بره موم در اصفهان کلیک کنید

🤩 ماسک عسل برای پاکسازی منافذ پوست

آنزیم‌های موجود در عسل خام، روشن‌کننده‌ و شفاف کننده پوست هستند و منافذ آن را تمیز و شفاف نگه‌ می‌دارند. برای تهیه ی ماسک پاکسازی منفاذ پوست یک قاشق غذاخوری عسل خام را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید و برای پاکسازی پوست به‌صورت دورانی روی پوست خشک ماساژ بدهید. حواس‌تان باشد از این ترکیب به پوست نازک اطراف چشم‌هایتان نزنید. بعد از ماساژ پوست با این پاک‌کننده‌ی طبیعی می‌توانید پوست‌تان را با آب‌ولرم بشویید.

🤩 ماسک عسل برای پاکسازی منافذ پوست🤩ماسک عسل برای درمان آکنه

عسل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. به‌خاطر این خواص ضدالتهابی، عسل می‌تواند قرمزی و سوزش پوست را آرام کند مقداری عسل را به نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب گرم پوست‌تان را بشویید.

پاک‌کننده‌ی صورت و آرایش

🤩 عسل پاک‌کننده‌ی صورت و آرایش

عسل به دلیل خاصیت چسبندگی بالا و همچنین خواص ضدباکتری که دارد می‌تواند یک پاک‌کننده‌ی عالی برای صورت، به ویژه برای پاک کردن انواع آرایش باشد. برای این کار می‌توان از کمی روغن زیتون و کمی دارچین هم استفاده کرد. برای تهیه ی ماسک ابتدا مقداری عسل را به آرامی بر روی قسمت‌هایی از پوست که قصد تمیز کردن آن را دارید بمالید و آن را به صورت دایره‌وار پخش کنید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز به خوبی خشک کنید.

🤩 ماسک عسل برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها

استفاده از عسل برای درمان زخم‌ها را می‌تواند یکی از اولین مصارف خارجی عسل در طول تاریخ ذکر کرد، که تاثیر بسزایی در زیبایی افراد نیز داشته است. از گذشته تا به امروز از عسل به عنوان یک ضدعفونی کننده‌ی طبیعی استفاده می‌کرده‌اند. همین خاصیت ضد عفونی کنندگی عسل در کنار خاصیت ضد التهابی آن باعث می‌شود که مرهمی مناسب برای زخم‌ها و سوختگی‌ها باشد و به سرعت آن‌ها را بهبود بخشد. برای این ماسک ابتدا جای زخم و سوختگی را تمیز کنید و سپس مقدار عسل طبیعی را روی آن ریخته و با گاز استریل پانسمان کنید. بهتر است این کار را چندین بار انجام دهید و هر بار پانسمان را تعویض کنید.

🤩 ماسک عسل برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها🥰 ماسک عسل مو

نرم‌کننده‌ی مو : یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط جادویی‌تان را وقتی موهایتان کمی نم‌دار است به دوسوم پایینی ساقه‌ی موها بزنید. از نوک موها شروع کنید و به سمت بالا بروید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس دوباره موهایتان را بشویید.
شامپوی تقویت‌کننده مو : همان‌طور که پیش از این هم گفتیم عسل حاوی نوعی ماده‌‌ی هیدروکسی است. عسل طبیعی به تنظیم و حفظ رطوبت مو کمک میکند.

ماسک عسل مو

مجموعه عسل دنا اولین مجتمع و دانشکده تخصصی زنبور عسل در خاورمیانه  موفق به تولید انواع عسل ها از جمله عسل کنار ، گرده گل ، عسل های صادراتی ، عسل آویشن، عسل قامشلو ، عسل گون ، عسل شوید، عسل آویشن و… در خدمت شما گرامیان می باشد جهت خرید و مشاوره ۰۹۹۲۵۱۸۳۲۷۲ با ما در تماس باشید.

بره موم

14,000 تومان

ژل رویال

300,000 تومان1,800,000 تومان

عسل آفتابگردان

137,000 تومان260,000 تومان

عسل آویشن

182,000 تومان355,000 تومان

عسل بهارنارنج (مرکبات)

178,000 تومان346,000 تومان

عسل بهاره

148,000 تومان280,000 تومان

عسل پرورش ملکه

198,000 تومان386,000 تومان
5/5 - (7 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *