عسل مقوی گوارشی

آیا از خواص عسل مقوی گوارشی اطلاع دارید؟ عسل علاوه بر اینکه یک ماده مغذی و خوشمزه است، با توجه به خاصیت‌های فراوانی که دارد به عنوان یک درمان کننده طبیعی برای رفع برخی مشکلات و بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه گوارش یکی از مهم‌ترین عضو های بدن است. وجود هر گونه مشکل یا بیماری در آن باعث می‌شود تا  عملکرد طبیعی بدن دچار اختلال شود و مشکلات شدیدتری ایجاد شود. عسل طبیعی می‌تواند تا حد زیادی روی عملکرد دستگاه گوارش تاثیرخوبی داشته باشد . حتی باعث بهبود برخی مشکلات مانند زخم معده و مواردی از این قبیل شود.

بره موم

14,000 تومان

عسل آویشن

182,000 تومان355,000 تومان

عسل زول

157,000 تومان300,000 تومان

نحوه مصرف عسل برای معده

  • ترکیب کردن عسل طبیعی با مقداری زردچوبه می‌تواند به تسکین درد و بهبود زخم معده کمک کند.
  • ترکیب آویشن با عسل یک ترکیب فوق العاده برای رفع زخم معده
  • جوشانده برگ تمشک به همراه مقداری عسل می‌تواند درد و سوزش معده را  تسکین دهد. سی دقیقه بعد از هر وعده غذایی می‌توانید این ترکیب را استفاده نمایید.
  • درمان معده درد با عسل و دارچین : ترکیب کردن مقداری عسل با مقداری دارچین و مصرف آن قبل از خوردن وعده‌های غذایی می‌تواند به زودتر هضم شدن غذا و کم‌تر شدن اسید معده کمک کند.

عسل مقوی گوارشی

تقویت معده و درمان معده درد با عسل

7 خواص شگفت آور عسل طبیعی برای دستگاه گوارش

خواص عسل طبیعی برای بدن انسان از گذشته تا به امروز مورد توجه زیاد انسان بوده است و از آن بهره ی زیادی برده است. عسل، تاثیرات مطلوب و مناسبی بر بدن ما دارد و یک محصول بیولوژیکی و زیستی فعال است که دارای ترکیبات غنی و پیچیده ای می باشد. ترکیب دقیق آن بستگی به گل هایی دارد که زنبورها از شهد آن تغذیه می کنند.

در طب سنتی و علوم‌پزشکی، عسل در درمان بیماری معده نقش مهمی دارد. پزشکان بزرگ طب سنتی و طب اسلامی در تلاش هستند تا با آگاه سازی و دادن اطلاعات مفیدبه مردم در مورد مضرات داروهای معده، آن ها را برای استفاده هرچه بیشتر از مواد طبیعی به ویژه عسل ترغیب و تشویق کنند. سال های زیادی است که از عسل طبیعی به عنوان تسکین دهنده درد معده استفاده می شود و هیچ عوارض جانبی از آن گزارش نشده است. کدام عسل برای معده خوب است ؟ عسل مانند یک معجزه ی طبیعی و هدیه ای طبیعت است.

به احتمال زیاد به دلیل مواد غذایی و داروهایی که مصرف میکنید دچار معده درد های خفیف یا حتی شدید شده باشید. البته لازم به ذکر است در هر سنی که باشید بهتر است همیشه در حال تقویت معده خود باشید چون در هر صورت از هرگونه بیماری معده و گوارشی در امان خواهید بود و یک معده ی قوی برای خود می سازید.

1.درمان رفلاکس معده با عسل

رفلاکس یا سوزش معده از جمله بیماری های بسیار رایج می باشد که به علت بالا آمدن اسید معده در مری پیش می آید و اغلب باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی میشود. مصرف عسل طبیعی یک‌ عامل بسیار مهم برای تنظیم میزان اسید معده به شمار میرود با کمک عسل طبیعی تا حدی رفلاکس معده قابل درمان است. البته بهتر است شما مصرف عسل را به عنوان پیشگیری از چنین بیماری‌هایی در برنامه غذایی خود داشته باشید تا اسید معده حالت نرمالی داشته باشد و چنین مشکلی برایتان پیش نیاید.

2.درمان نفخ معده با عسل

نفخ یا ورم معده یکی دیگر از بیماری های رایج معده و دستگاه گوارش به شمار می رود. عسل مقوی گوارشی یک ماده ضد التهاب است و می تواند ورم ایجاد شده در معده را کاهش دهد. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که بهترین زمان مصرف عسل برای معده چه زمانی است باید بگوییم برای بهره مندی از این خاصیت عسل بهتر است آن را به صورت ناشتا قبل از صبحانه میل کنید. بهتر است تا یک ساعت بعد از خوردن عسل، ماده خوراکی دیگری به معده وارد نشود. خوردن عسل ناشتا برای معده مفید است.

3.میکروب کشی معده با عسل

میکروب ها از راه های مختلف می توانند وارد معده شوند. انواع میکروب ها و باکتری ها در معده میتوانند سبب ایجاد مشکل شوند. متاسفانه میکروب معده می تواند به زخم معده، سرطان معده و یا دیگر مشکلات خطرناک گوارشی منجر شود. شاید بدانید که طبق تحقیقات انجام شده عسل به عنوان یک ماده ی ضد باکتریایی و ویروس کش شناخته و معرفی شده است به همین علت متخصصان مصرف عسل را برای این بیماران گوارشی تجویز میکنند.عسل طبیعی با از بین بردن میکروب های معده از بروز بیماری های فراوانی پیشگیری میکند.

4.تنظیم کلی معده

اگر به صورت روزانه و مرتب عسل مقوی گوارشی را در رژیم غذایی خود قرار دهید پس از مدتی متوجه خواهید شد که عملکرد معده و یا حتی عملکرد کل بدن شما بهبود یافته است و شکل منظمی به خود گرفته است. عسل طبیعی با آنتی اکسیدان های درون خود و آنزیم هایی که به ترکیبات معده اضافه می کند، باعث تنظیم عملکرد معده شده و شرایط متعادل و مناسبی را در این اندام مهم بدن شما ایجاد می کند.

5.درمان یبوست با عسل

یبوست ممکن است به دلیل وجود مشکلات روده ای به وجود آمده باشد، اما معده نیز نقش مهمی در ایجاد یا رفع یبوست دارد. بهتر است بدانید که عسل به عنوان یک تنظیم کننده فوق العاده شناخته شده است. بر خلاف ملین های رایج که با تجویز پزشک به بیمار دارای یبوست داده می شود، مصرف عسل ضمن اینکه یبوست را برطرف می کند باعث ایجاد اسهال مداوم نیز نمی شود. البته در موارد کمی از این بیماری در ابتدای رفع یبوست، احتمال بروز اسهال هم وجود دارد اما بسیار مقطعی و کوتاه خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد.

6.پیشگیری از زخم معده به کمک عسل – درمان قطعی زخم معده

اگر فردی هستید که زود دچار عصبانیت می شوید یا دائماً دچار اضطراب و استرس هستید،شما مستعد ابتلا به زخم معده خواهید بود. درنتیجه قبل از درمان بهتر است که از آن پیشگیری کنید. استفاده از عسل با توجه به خواص ذکر شده یکی از بهترین راه حل های جلوگیری کردن از دچار شدن به این بیماری می باشد. به شما توصیه می شود ، هر روز قبل از وعده های غذایی عسل مصرف شود تا با پوشش دهی جداره های معده ، آن را مقاوم سازد و اسید معده را متعادل نماید و در نتیجه با زخم معده همیشه خداحافظی کنید.

7.خاصیت عسل طبیعی برای بیماری های کبدی

از جمله خواص عسل برای دستگاه گوارش می‌توان به تاثیر آن روی بهبود عملکرد و تنظیمات کبد اشاره کرد. همان طور که می‌دانید کبد به عنوان یک بخش مهم در بدن وظیفه ی تصفیه و پاکسازی خون، ذخیره مواد، کمک به عملکرد معده با ترشح صفرا و پاکسازی سموم بدن را به عهده دارد. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی عسل یکی از مواردی است که از آسیب به کبد در اثر استرس و موارد دیگری از این قبیل پیشگیری و کمک می‎‌کند. گاهی اوقات به دلیل مشکلات صفراوی کار کبد چند برابر دشوارتر و سخت‌تر می‌شود. در این زمان مصرف عسل می‌تواند تا حد زیادی به پاکسازی کبد کمک کند.

مضرات عسل برای زخم معده

زخم معده هم از مشکلات به نسبت رایجی است که می‌توانید با مصرف عسل از بروز آن جلوگیری کنید. حتی اقدام به درمان نمایید؛ چرا که عسل می‌تواند باکتری مربوط به ایجاد زخم معده را از بین ببرد. همانطور که عسل می‌تواند در روند بهبود زخم‌های روی پوست تاثیر مثبت بگذارد، انتظار می‌رود که در درمان زخم‎‌های داخلی مانند، زخم معده هم تاثیر گذار باشد. خواص عسل برای دستگاه گوارش و بخش‌های مختلف آن بی‌نظیر است.شما می‌توانید با مصرف عسل به ویژه عسل موم دار وحشی یا عسل ارگانیک موم دار (عسل با موم)، عسل کنار و عسل کوهستان و ترکیب آن با مواد مغذی دیگر روند درمانی خود را سرعت ببخشید. استفاده از عسل ضرری برای زخم معده تا کنون گزارش نشده است.

خرید عسل گوارشی از زنبورداری

خرید عسل مقوی گوارشی

از جمله عسل مقوی گوارشی میتوان به عسل آویشن ، عسل زول ، عسل با موم و مهم تر از همه بره موم برای درمان معده درد ، زخم معده ، مشکلات گوارشی از جمبه درمان یبوست، و مشکلات کبدی اشاره داشت.قطعا شما هم به فکر سلامتی خود و عزیزانتان هستید امروزه با روز افزون روش های تقلب در عسل احتمال عرضه ی عسل های با کیفیت پایین در بازار وجود دارد و بهترین روش خرید عسل ، خرید از مکان های مطمئن هست مراقب خودتون و عزیزانتون باشید.

راه های ارتباطی با عسل دنا

  • شعبه مرکزی: شاهین شهر، بازار بزرگ خرازی واحد ۱۱۷
  • تلفن : 03145248888
  • تلفن همراه : 09925183272
5/5 - (5 امتیاز)