مصرف عسل برای بهبود سلامت قلب | عسل مقوی قلبی عروق

جهت مشاهده عسل مقوی قلبی عروق با ما همراه باشید : قلب پرکارترین عضو بدن است که از بعد تولد شروع به کار کرده این عضو که در طول زندگی انسان هرگز استراحت ندارد،بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد. این انرژی از طریق سوختن گلوكز داخل یاخته های بدن آزاد می شود که عسل منبع سرشار گلوکز است. همچنین، عسل دارای آنزیم هایی است که قادر به تجزیه و انحلال چربی ها بوده و لذا مصرف عسل باعث می شود که علاوه بر تأمین انرژی فراوان ، چربی های داخل قلب و عروق تحلیل روند و به این وسیله باعث گشادشدن عروق و رفع تنگی آنها، افزایش جریان خون در قلب و عروق و تنظیم فشار خون می گردد و از خطر بروز سکته قلبی جلوگیری می کند. توصیه می شود تمام بیماران قلبی، به ویژه آن دسته از بیماران که مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند، از مصرف عسل کوتاهی نکنند.

عسل چهل گیاه

178,000 تومان346,000 تومان

عسل قامشلو

162,000 تومان316,000 تومان

عسل قنقال وحشی

192,000 تومان375,000 تومان

عسل کنار

196,000 تومان380,000 تومان

روش زیر را برای تغذیه عسل توسط بیماران قلبی توصیه می شود:

مصرف 3 ماهه مدوام به منظور تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق

مصرف ۳ ماه، هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل (روزانه ۹۰ گرم)

عسل مصرفی را بعد از صبحانه، نهار و شام و در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل را در یک لیوان آب سرد کاملا حل کنید و بنوشید

پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵گرم عسل در هرنوبت (۴۵ گرم در روز) ادامه دهید.

۷ – پس از اتمام ماه ششم، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است.

اما توصیه می شود که از آن پس نیز از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مرباخوری عسل باشد، بنوشید.

خواص عسل برای قلب | عسل مقوی قلبی عروق

عسل مقوی قلبی عروق است یعنی عسل می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. اثبات شده است که عسل نه تنها برای بیماران مبتلا به دیابت،(جهت مشاهده محصولات عسل دیابتی کلیک کنید) ناهنجاری‌های چربی خون و چاقی، بلکه برای بیماری‌های قلبی-عروقی نیز مفید است.

برخی محققین می‌گویند که استرس اکسیداتیو که مسئول بیماری‌های قلبی-عروقی هستند و به پیشرفت بیماری‌هایی همچون سرطان، اختلالات خود ایمن، پیری، آب مروارید، آرتروز روماتیسمی و بیماری‌های قلبی-عروقی و تحلیل عصبی کمک می‌کند.

بره موم، گرده گل و عسل دارای بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی هستند. مصرف منظم این مواد غذایی، از طریق کاهش عامل‌های ریسک خون و شرایط قلبی خاص مانند ضربان ناقص قلب، آریتمی و تاکیکاردی، سلامت قلبی-عروقی را بهبود می‌بخشد.

جلوگیری از حمله قلبی با عسل | عسل مقوی قلبی عروق

عسل قندی ساده است وبعد از مصرف سریع جذب خون می شود. به همین خاطر میتواند ، انرژی مورد نیاز کبد، قلب و عضله های آن را تأمین کند. بنابراین نقش مؤثر عسل در تأمین انرژی عضله های قلب و درمان بیماری های آن آشکار می شود.

نسخه عسل درمانی برای مبتلایان به مشکلات قلب

برخی نسخه های مناسب عسل درمانی برای مبتلایان به مشکلات قلب عبارتند از :

  • به بیماران قلب که از بی خوابی رنج می برند : یک لیوان شربت عسل ولرم ( دوقاشق مربا خوری عسل محلول در آب ) پیش از خوابیدن و شب هنگام بنوشند .
  •  کمک به کنترل و درمان تپش قلب : یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل و نصف لیمو ترش قبل از خوابیدن بنوشید .
  • تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق : برای مدت سه ماه هر روزه در سه نوبت صبح ، ظهر و شب بعد از غذا یک تا دو قاشق غذا خوری عسل را با مقداری آب رقیق کرده و به صورت شربت در آورید و مصرف کنید .

سندروم متابولیک سرچشمه تمام مشکلات

تا کنون تا حدودی دریافتیم که عسل مقوی قلبی عروق می باشد در ادامه موارد بیشتری را بررسی میکینیم : همانطور که میدانید سلامت قلب به عامل‌هایی از جمله نوع رژیم غذایی، سبک زندگی، میزان ارتباط با محیط، زندگی احساسی، ژنتیک و بسیاری از عامل‌های دیگر وابسته است . بسیاری از مشکلات امروزی ناشی از وضعیتی است که پزشکان از سال ۱۹۹۰ آن را سندروم متابولیک می‌نامند.

ران فسندن درباره این سندروم و اثر عسل بر آن را در کتاب مشهور خود «انقلاب جدید عسل» توضیح می‌دهد. بر اساس این کتاب، سه موضوع وجود دارد:

گرسنگی مزمن مغز نوعی گرسنگی مکرر مغز است که بصورت شبانه و زمانی که ذخیره گلیکوژن کبد در طول خواب تمام می‌شود، رخ می‌دهد.

فقدان خواب مزمن در نتیجه گرسنگی مغز رخ می‌دهد که موجب ترشح آدرنالین و کورتیزول شده و منجر به خواب کوتاه و منقطع می‌شود.

استرس متابولیک مزمن به ترشح مکرر و بیش از حد آدرنالین و کورتیزول ارتباط دارد. این روند یک مکانیزم حفاظتی است که جهت تأمین سوخت مغز در زمان اتمام ذخیره گلیکوژن کبد آغاز می‌شود.

با اینکه همه افراد دارای شرایط یکسان نیستند، عوامل معمولی مشترکی با یکدیگر دارند. هر شخصی که دارای اضافه وزن است، به دیابت مبتلا نمی‌شود و هر شخص لاغری دارای متابولیسم نرمال گلوکز خون نیست. با شروع یک استرس متابولیک، افراد ممکن است به پوکی استخوان، نارسایی تیروئید یا افسردگی مبتلا شوند. برخی نیز به آلزایمر، پارکینسون یا سایر اشکال بیماری‌های تحلیل عصبی یا برخی دیگر به سرطان یا بیماری عروق کرونری یا فشار خون بالا یا حمله قلبی مبتلا می‌شوند. بعضی از افراد نیز تنها درگیر مشکلات خواب شبانه می‌شوند.

راه‌حل این مشکلات چیست؟ | عسل مقوی قلبی عروق

راه‌حل ران فسندن برای مشکل استرس متابولیک مزمن، مصرف روزانه یک قاشق عسل خام بلافاصله قبل از خواب است.

نحوه درمان استرس متابولیک بوسیله عسل

ران فسندن می‌گوید: «قلب انسان هرگز نمی‌خوابد و همیشه باید در حال کار باشد. به همین خاطر، قوی‌ترین عامل ریسک برای بیماری قلبی، قرارگیری مزمن در مقابل مقادیر بالای هورمون‌های استرس، یعنی کورتیزول و آدرنالین است. سطوح بالای آدرنالین، ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد و سطوح بالای کورتیزول پس از مدتی موجب بروز فشار خون بالا، آریتمی، حمله قلبی و تصلب شراین می‌شود.

کورتیزول از فعالیت انسولین جلوگیری می‌کند که این بدین معنی است که به جای ارسال سریع  آن به سلول‌های عضلات قلب است که می‌تواند به عنوان منبع انرژی مصرف شود، گلوکز را درون سیستم گردش خون حفظ می‌کند. مصرف عسل استرس متابولیک مزمن را در زمان استراحت کاهش می‌دهد، بنابراین باعث کاهش استرس بر روی قلب می‌شود، در حالی که خود قلب در طول شب در حال بازیابی است».مصرف روزانه عسل، سطوح تری‌گلیسیرید و کلسترول را کاهش و کلسترول HDL (مفید) را افزایش خواهد داد. فروکتوز موجود در عسل، در واقع از تشکیل تری‌گلیسیرید جلوگیری می‌کند.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)