اخبار و مقالات

خواص عسل برای کودکان

خواص عسل برای کودکان

6 خواص مهم عسل برای کودکان

استفاده از خواص عسل برای کودکان از جمله توصیه‌های جدی پزشکان در راستای بالا بردن سلامتی افراد بالای یک سال هست. به طوری که با رعایت قوانین اصول تغذیه و انجام تدابیر ویژه باید روزانه میزان مناسبی عسل وارد برنامه غذایی کودک بشه. طبع این محصول خوشمزه معتدل‌ و والدین‌ می‌تونن از مزایای شگفت‌انگیز اون در تمام ایام سال علی‌الخصوص فصول سرد برای کودکان بهره بگیرن. طبع این داروی فوق‌العاده می‌تونه انرژی بالایی به بدن کودک منتقل کنه. این محصول بی‌نظیر بیماری‌هایی که با مزاج سرد به بدن راه پیدا می‌کنن رو درمان می‌کنه.

قبلا راجع به نحوه ی تولید عسل صحبت کرده بویم اما آیا از ترکیبات این شهد طلایی اطلاعی دارین؟ آیا ویتامین‌های مورد نیاز در گروه‌های سنی مختلف کودکان رو می‌شناسین؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دیم خواص عسل برای کودکان رو ذکر می‌کنیم. به طور قطع اطلاعاتی که به شما منتقل می‌شه، کمک می‌کنه کودک دلبندتون رو قوی و پرانرژی مشاهده کنین و کم‌تر شاهد مریضی‌ها و ضعف سیستم ایمنی بدن اون‌ها باشین.استفاده از خواص عسل برای کودکان از جمله توصیه‌های جدی پزشکان در راستای سلامتی افراد بالای یک سال است.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال

🐝 اولین خواص عسل برای کودکان، ویتامینه بودن این محصوله

بررسی ویتامین خوراکی‌ها و کالری مواد‌ مصرفی در روز کمک می‌کنه برنامه‌ریزی کنین و میزان متعادلی از انواع محتویات مفید وآلی رو به بدن کودک برسونین. این ویتامین‌ها باید قوه محرکه‌ای برای رشد جسمی ‌و ذهنی کودک باشه. در این رابطه باید بدونین که مقدار مناسبی کالری، پروتئین، کربوهیدرات، آنزیم ها٫آنتی‌اکسیدان، منیزیم در عسل طبیعی وجود داره. همچنین ویتامین‌های A,B,C,D,E، زینک، پتاسیم، فسفر موجود در این محصول به سلامت بدن کودک کمک می‌کنه. کلسیم، آهن، سدیم و منگنز و ده‌ها ماده مفید دیگه هم زیرمجموعه این ویتامین‌ها جای می‌گیرن که برای رشد و سلامت کودکان لازم و ضروریه و در عسل یافت می‌شه.

خواص بره موم 

خواص عسل برای کودکان

🐝 دومین خاصیت عسل و انرژی بخشی برای کودکان

پروتئین٫بالای موجود در عسل انرژی مورد نیاز بدن کودک رو برای ورزش، بازی و فعالیت‌های روزمره تامین می‌کنه. به همین دلیل باید استفاده از خواص عسل به صورت روتین در برنامه صبحانه یا به عنوان میان‌وعده‌ای دلنشین قرارداده بشه. علاوه بر این‌ها آهن هم که در عسل وجود داره باید در طول روز تامین بشه تا از بیماری‌های زمینه‌ای مثل کم‌خونی پیشگیری بشه. میزان توانایی مغز استخوان در ساخت گلبول‌ها به مصرف اصولی آهن بستگی داره. هر عارضه‌ای در بدن هم از جمله کمبود آهن می‌تونه ضعف و خستگی رو به دنبال داشته باشه. (جهت مشاهده عسل دارویی کلیک کنید)

در این رابطه باید بدونین کودکانی که از مواد سالم استفاده می‌کنن از نظر جسمی ‌‌سالم‌تر از همسالان خود هستن. این گروه بدنی مقاوم‌تر در مواجهه با انواع بیماری‌ها و امراض دارن. همچنین با توان بیشتری به جنب‌و‌جوش و فعالیت ورزشی مشغول می‌شن. اطمینان داشته باشین که این کودکان دوران جوانی و کهن‌سالی سلامت‌تری رو هم تجربه می‌کنن. رشد جسمی، فکری، روانی و حتی هوشی کودک در سایه مصرف صحیح غذاها اتفاق می‌افته. والدین باید به این دیدگاه برسن که فکر و جسم سالم و پرانرژی کودک وابسته به خوراکی‌ها و ویتامین‌هایی هست که در طول روز دریافت می‌کنن. بنابراین لازمه استفاده از خواص عسل برای کودکان رو با متدهای مختلف در رژیم غذایی کودک به‌کار ببرن.مقدار مناسبی کالری، پروتئین، کربوهیدرات، آنتی‌اکسیدان، منیزیم در عسل طبیعی وجود دارد.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال 

افزایش انرژی خواص عسل برای کودکان

🐝 تقویت عمومی و حافظه٫سومین خواص عسل برای کودک

یکی از دغدغه‌های مادران از دوران جنینی تقویت هوش، ذهن توانمند و فعال کودکشون هست. در هر زمان می‌شه برنامه‌های غذایی دقیق رو طراحی کرد تا کودکان از قدرت ذهنی بالایی برخوردار باشن. در این رابطه باید بدونین فسفر و کالری مفیدی که در عسل وجود داره، عاملی برای افزایش قدرت ذهن هست. پس به جای شکر و قندهای مصنوعی، انواع عسل ممتاز رو روی پنکیک‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که کودک دوست داره امتحان کنین. خواص عسل برای کودکان نیازهای لازم و ضروری که در برنامه غذایی کودکان تعریف شده رو برطرف می‌کنه. عسل بهترین قند مصرفی بدن از نظر پزشکان تغذیه هست. (جهت مشاهده عسل دیابتی کلیک کنید)

مزیت این روش اینه که کودک با ذوق‌و‌شوق تمایل به خوردن پیدا می‌کنه و به جای خوراکی‌های عاری از ویتامین، به‌عنوان یکی از تنقلات مورد ‌علاقه از این خوراکی پیشنهادی استقبال می‌کنه. پس خلاقیت به خرج بدین و با شگردی خاص در بین خوراکی‌های مصرفی روزانه، مقدار مناسبی از عسل طبیعی رو جای بدین و از خواص اون برای تقویت هوش و حافظه بهره‌مند بشین.

تقویت تمرکز با عسل

🐝 خاصیت چهارم عسل برای کودکان، تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت عمومی بدن

به طور حتم همه والدین دوست دارن بدن حساس کودکانشون رو با خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ به نوعی تقویت کنن که از گزند بیماری‌های مزمن در امان بمونه. پس در کنار مصرف مواد مضر، نوشابه‌های گازدار و فست‌ فودها به سراغ اصلی‌ترین خواص عسل برای کودکان برین. یکی از نکات مهم درباره عسل اینه که با وجود آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول‌های مختلف سیستم ایمنی بدن رو به گونه‌ای تقویت می‌کنه که گلبول‌های سفید همچون سدی مستحکم به عوامل مخرب خارجی اجازه ورود به بدن رو نمی‌ده.

البته کودکان برای داشتن بدنی قوی که بتونه با ویروس‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌ها مقابله کنه، باید مقادیر مناسبی از عسل رو به همراه مغزهای روغنی مثل بادام، فندق و پسته مصرف کنن. شیر، نوشیدنی‌های مقوی و دمنوش‌های طبیعی هم در ترکیب با عسل خاصیت آنتی‌بیوتیکی این محصول رو تقویت می‌کنه. پس بسیار هوشمندانه سیستم غذایی مناسبی تعریف و بدن کودک رو ایمن کنین. پروتئین، کربوهیدرات و کالری بالای موجود در عسل انرژی مورد نیاز بدن کودک را برای ورزش، بازی و فعالیت‌های روزمره تامین می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

🐝 پنجمین خاصیت عسل، شادابی پوست کودک و پرپشتی مو !

برای والدین بسیار مهمه که بدونن پوست کودکشون در سلامت کامل باشه و موهایی بدون ریزش داشته باشن و بسته به سن، رشد خوبی رو از موها انتظار دارن. به این منظور مادران در دوران رشد کودک برای رفع لکه‌های پوستی، التهابات، خشکی ‌پوست و درمان زخم روی پوست می‌تونن از ماسک عسل برای پوست خشک کمک بگیرن. همچنین عسل می‌تونه به‌عنوان یه خوراکی ویتامینه در طول روز مصرف بشه. علاوه بر این می‌تونین ترکیب‌های مقوی و مراقبتی بسیار متنوعی رو برای پوست و موی کودکتون تهیه کنین. استفاده هفتگی از این ماسک‌ها خواص عسل برای کودکان از جمله موارد زیر رو به دنبال داره:

آبرسان موثر برای پوست محسوب می‌شه.چربی‌های مفید موجود در پوست و موی کودک رو تعدیل می‌کنه. با دریافت ویتامین‌های موجود در عسل، پوستی نرم، باطراوت و مویی ضخیم و پرپشت رو شاهد هستین. مهم‌ترین اثرات مصرف این شهد طلایی تقویت پیاز مو هست. در این صورت ریزش هرز موها رفع می‌شه و در حالت طبیعی رشد می‌کنه.
با استفاده از ماسک‌های تقویتی با عسل دیگه خبری از موخوره، پوسته و شوره سر نیست. بنابراین مهم‌ترین راهکار برای حل کردن همه این مشکلات، استفاده از خواص عسل برای کودکان هست. چون این اقدام در واقع منجر به تقویت پوست و موی کودک می‌شه. مادران در دوران رشد کودک برای رفع لکه‌های پوستی، التهابات، خشکی ‌پوست و درمان زخم روی پوست می‌توانند از ماسک عسل برای پوست خشک کمک بگیرند.

تقویت مو با عسل

🐝 ششمین خواص عسل برای کودکان، ساخت عضلات و ماهیچه های قویه !

امروزه مصرف مواد غذایی مضر و تغذیه نامناسب سبب شده بدن ویتامین‌های مورد نیاز روزانه رو دریافت نکنه. بنابراین اگه از دوران خردسالی کمی ‌بی‌احتیاطی بشه و فکر درستی برای مصرف خوراکی‌های مفید نداشته باشین، فرزندی با افزایش وزن و پوکی استخوان بدون استحکام بدنی خواهید داشت. وقتی مصرف تنقلات غیرمفید افزایش پیدا کنه، جذب صحیح ویتامین در بدن صورت نمی‌گیره. پس برای اینکه عضله، ماهیچه و استخوان‌هایی قوی برای کودک بسازین، از خواص عسل برای کودکان غافل نشین. برای اینکه به توان حرکتی و فعالیت‌های روزمره سامانی بدین، روزانه یک الی دو قاشق عسل رو به هر نحوی که مورد پسند کودک هست در شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های فرزندان جای بدین.

وجود املاح معدنی و آلی که پیشتر نام بردیم، نیاز بدن محسوب می‌شن و عسل می‌تونه به‌تنهایی بسیاری از این موارد رو تامین می‌کنه. در این صورت تعادل در وزن برقرار می‌شه و خوردن اصولی عسل استقامت عضلات و ماهیچه‌ها رو افزایش می‌ده و اندامی‌ زیبا و قوی می‌سازه. همچنین میزان قند و ترکیبات استاندارد در این شهد طلایی، قند خون، کلسترول خون، چربی و فشار خون رو هم در حد متعادل نگه می‌داره و از آسیب به بدن جلوگیری می‌کنه.

تقویت ماهیچه کودکان

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.