مقالات تخصصی

چرا عسل بخوریم؟

چرا باید عسل بخوریم ؟

چرا باید عسل بخوریم؟

اصلا چرا عسل بخوریم ؟ مگر چه خواصی دارد که آنقدر بر خوردن آن توصیه شده ؟ چرا باید در رژیم خود عسل قرار دهیم ؟ همانطور که از افراد جامعه می دانند عسل طبیعی در بهبود بسیاری از بیماری ها مانند قلبی یا گوارشی و.. کمک های فراوانی کرده و حتی تغذیه مناسبی برای کودکان می باشد. لازم به ذکر است که به دلیل هضم آسان و ساده ی این ماده در معده بسیار مفید و مغذی برای کهنسالان و کودکان است. عسل طبیعی به دلیل فرآیند های ایجاد کرده در معده می تواند کمبود آهن بدن را جبران کند. عسل طبیعی برای درمان و به عنوان دارو برای بیماری هایی همچون سرفه و گلو درد و یا تب استفاده می شود.

شاید جالب باشد بدانید قند های موجود در این ماده هیچ ضرری به دندان نمی رساند بلکه آن ها را محکم و سفید نیز میکند. وجود برخی از ويتامين های خانواده B، ویتامیـن C، آهن و كلسيم، روی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سلنیوم، منگنز، زینک و اسیدهای ارگانیک در ترکیبات عسل یافت و اثبات شده است. در ادامه چند نمونه از خواص شگفت آور عسل را باهم مطالعه میکنیم.

دیگر لازم نیست قهوه بخورید!! جایگزین قهوه پیدا شد

طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران،حتی کم آبی خیلی خفیف بدن، باعث حس بی حالی و خستگی و ضعف می شود. حالا شما به آبی که باید به عنوان اولین سوخت به بدنتان برسانید عسل راهم اضافه کنید. که پر از قندهای ساده و کربوهیدرات هاست. از دیدن نتایج آن در مقایسه باخوردن قهوه و چای شگفت زده خواهید شد. فقط برای آنکه اثر سریع آنرا تجربه کنید، عصر،هنگام افت انرژی و خواب آلودگی به جای خوردن قهوه یک لیوان شربت عسل امتحان کنید.

جایگزین قهوه

خواص عسل طبیعی

1.تقویت سیستم ایمنی با عسل

عسل طبیعی حاوی مقدار بسیار زیادی از خواص ضد باکتریایی، ویروسی و قارچی است و اگر بتوانید به عسل حرارت ندیده سالم دسترسی پیدا کنید، پر از آنزیم نیز میباشد. همچنین سرشار از مقدار بسیار زیادی ویتامین و مواد معدنی میباشد که دشمن اصلی باکتری ها و همه ی عوامل بیماری زا میباشد.عسل حتی می تواند مقاومت باکتری ها در برابر انتی بیوتیک ها را نیز از بین ببرد.خب دیگه مشخص شد برای این فصل و شیوع دوباره کرونا علت اینکه چرا عسل بخوریم واضح است.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال 

2.دفع سموم بدن

شربت عسل ولرم می تواند با کمک به دفع مناسب در گوارش بدن، به بیرون راندن سم ها کمک کند. اضافه کردن آب لیمو ی تازه به این ترکیب اثر بخشی آن را رادر این موضوع بالا می برد. چرا که لیمو به افزایش ادرار کمک کرده و دفع سموم را بیشتر می کند. سم زدایی با مصرف شربت عسل روزانه، مکملی قدرتمند برای هر نوع رژیمی می باشد. زیرا کاهش وزن، بدون سم زدایی سلولی موفقیت آمیز نبوده و فرآیند ناگوار بازگشت به پیش از رژیم اتفاق می افتد.

4.پوستی شفاف با عسل

طبق مطالعات انجام شده در مجله تحقیقات پزشکی اروپا، عسل طبیعی برای درمان مشکلات پوستی روی 30 بیمار استفاده شد و پس از گذشت یک هفته زخم‌ها و خارش‌های پوستی در این افراد بهبود یافت. با توجه به این که در فصل سرما اختلالات پوستی به دلیل سرمای هوا تشدید می‌شود استفاده از آن بیشتر توصیه می شود همچنین کلاژن موجود در عسل باعث رفع چین و‌چروک و شفافیت و زیبایی دوچندان پوست صورت و بدن شما میشود.بد نیست سری به مقاله خواص عسل برای پوست بیندازید تا توضیحاتی جامعی در این باره دریابید.

5.رفع مشکلات بدخوابی و و خواب عمیق

بعد از تحقیقات زیاد این موضوع ثابت شد که عسل موجب بهبود کیفیت خواب در کودکان می‌شود. با توجه به اظهار نظر والدین، تحقیقات منتهی به این شد که عسل موجب کاهش سرفه‌های شبانه کودکان نیز شده و همین امر خواب عمیق‌تر و آرام‌تری را برای کودکان به دنبال دارد. همچنین خوردن عسل قبل از خواب میتواند به شما خوابی آرام و بدون دغدغه هدیه بدهد چرا که باعث تسکین دردها شده و شما میتوانید با خیال راحت سر بر بالش بگذارید.

6.فواید عسل برای خون

کم‌شدن ظرفیت اکسیژن‌رسانی باعث خستگی مزمن، تنگی نفس و حتی افسردگی و مشکلات دیگر نیز می‌شود. عسل با ایجاد ظرفیت برای انتقال اکسیژن خون، این دسته از مشکلات را خنثی می‌کند. اکسیژن کافی در خون حقیقتا مهم است زیرا تعیین کننده سطح سلامت بدن می باشد و سهولت بازسازی سلول‌های بدن نیازمند میزان اکسیژن موجود در خون است.

تحقیقات اولیه در این زمینه نشان از تاثیرات مثبت عسل روی بیماری فشار خون یا فشار خون بالاست. به طور سنتی، عسل را برای کاهش تاثیرات منفی افت فشار خون یا فشار خون پایین مصرف می‌کردند. همچنین شواهدی مقدماتی نشان بر اینکه عسل مانع از کم شدن تعداد گلبول‌های سفید خون در بیمارانی که متحمل شیمی‌درمانی‌ هستند وجود دارد.

محصول پیشنهادی : خرید بره موم 

عسل بهتر است یا شکر!!

تقریبا بیشتر افراد با تاثیرات منفی شکر سفید بر روی بدن آشنا هستند و اطلاعاتی در این باره دارند. عسل جایگزینی فوق‌العاده و شگفت انگیز برای شکر است که هم شیرین است و هم سالم. اگر چه ساختار شیمیایی عسل حاوی قندهای ساده می‌باشد اما این ساختار کاملا متفاوت از ترکیبات شکر سفید است. عسل حدود ۳۰٪ گلوکز و ۴۰٪ فراکتوز یعنی دو عنصر تک‌‌قندی یا قند ساده، با ۲۰٪ قندهای پیچیده دارد. عسل همچنین حاوی دکسترین و فیبر نشاسته می‌باشد. این ترکیب به تعادل میزان قند خون کمک شایانی می‌کند.

سخن آخر

عسل تنها محصولی میباشد که همه مواد لازم برای سلامت و حیات، شامل ویتامین ها، آنزیم ها، مقدار زیادی مواد معدنی وآب را در خود دارد. بنابراین برای بهره مندی از تمامی خواص عسل باید مصرف آن را در برنامه غذایی روزانه قرار بدهید.پاسخ سوال چرا عسل بخوریم ؟ را فکر میکنم تا اینجا دریافته باشید ولی در صورت ابهام در هر قسمت و یا سوال با مشاوران مجموعه عسل دنا 09925183272 در ارتباط باشید.

صفحه اصلی

5/5 - (4 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *