اخبار و مقالات

همه چیز درباره ی عسل شوید

7 خاصیت باورنکردنی عسل شوید

عسل شوید چیست ؟ + 7خاصیت عسل شوید

پیش از اینکه درباره ی عسل شوید صحبت کنیم بهتر است اطلاعاتی درباره ی خود گیاه ارائه دهیم و 7خاصیت عسل شوید  را بررسی کنیم. گیاه شوید سال های زیادی است که به منظور دارویی و یا غذایی مصرف میشود.به دلیل غنی بودن این گیاه از مواد مغذی و آمینو اسید ها،دارای خواص دارویی فراوانی است و اشتها آوری قوی می باشد. برای رفع مشکلات کبدی،اختلالات دستگاه گوارش و مشکل در هضم و بسیاری از مشکلات دیگر از شوید استفاده میشود. مصرف شوید به خصوص برای خانم ها خیلی خوب است و به مادران جدبد برای افزایش شیر آنان کمک می کند. بنابراین عسل شوید که شهد غالب آن گیاه شوید است دارای خواص درمانی فوق العاده ای می باشد. عسل شوید سرشار از ویتامین B است و با توجه به ویتامین های دیگری که دارد برای خواب بهتر و درمان دیابت عالی می باشد.

7خاصیت عسل شوید

همانطور که اشاره کردیم این عسل به دلیل فواید خود گیاه شوید و مواد مغذی ،دارای خواص فوق العاده و زیادی می باشد. که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد :

1.کاهش کلسترول بد خون با خوردن عسل شوید:

عسل شوید می تواند کلسترول بدن خون را کاهش دهد. مطالعات زیادی نشان داده است که دوز منظم مصرف عسل شوید به شکل های مختلف آنزیم های کبدی، قند خون و پروفایل لیپیدها را در افراد تحت درمان کاهش می دهد.

مقاله مرتبط : خواص بره موم 

کاهش کلسترول خون با خوردن عسل شوید

2.درمان درد استخوان با عسل شوید:

هرساله بیماری پوکی استخوان میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و کلسیم به همراه سایر مواد معدنی ضروری یکی از عناصر اصلی در رشد و توسعه مناسب استخوان ها و ترمیم استخوان های آسیب دیده است. عسل شوید با توجه به اینکه حاوی مقداری زیادی ویتامین و مواد معدنی است به درمان و پیشگیری از این مشکل کمک می کند و درد های ناشی از این مشکل را تسکین میبخشد.

کاهش درد استخوان با روش طبیعی

3.درمان اختلالات تنفسی:

طبق تحقیقات انجام شده، یافته ها نشان میدهد که برخی دیگر از اجزای موجود در عسل شوید مثل فلاونوئیدها و مونوترپن ها به طور طبیعی آنتی هیستامین هستند. آن ها به دلیل خاصیت آنتی هیستامینی، در پاک سازی به احتقان سرفه و آلرژی در سیستم تنفسی نیز کمک می کنند.

درمان اختلالات تنفسی با عسل شوید

4.درمان افسردگی:

افسردگی به یک مشکل اصلی و بزرگ در بین نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شده است. عسل شوید به عنوان “یک داروی طبیعی برای افسردگی“عمل می کند. هدف از این تحقیقات ، یافتن خواص ضد افسردگی عسل شوید است. عسل شوید اثر ضد افسردگی قدرتمند در مقایسه با سرترالین نشان داد. علاوه بر این، هیچ گونه عارضه جانبی نشان نداد. همچنین سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول ها می باشد.

درمان افسردگی با عسل شوید

5.درمان و بهبود بی خوابی

برای رفع بی‌خوابی می‌توانیم از خواص عسل شوید کمک بگیریم. چون مصرف آن باعث افزایش ترشح هورمون خواب می‌شود. عسل شوید استرس و ناآرامی را از بین می‌برد. همچنین با جذب مقدار فراوان ویتامین B باعث تسکین بی‌خوابی می‌شود و بسیار آرامش بخش است.

درمان بیخوابی با عسل شوید

6.عسل شوید حتی برای پوست هم مفید است..!

عسل شوید برای تسکین بیماری های پوست هم کاربرد دارد. اما معمولا به صورت خوراکی مصرف می‌شود. استفاده از آن باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. همچنین از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری می‌کند اما از این عسل و حتی دیگر عسل ها میتوان برای تهیه ی کرم ها و ماسک های صورت هم استفاده کرد.

مقاله مشابه : خواص ژل رویال برای پوست

تسکین بیماری پوستی با عسل شوید

7.افزایش شیر مادران شیرده

خود سبزی شوید خاصیت شیرافزایی دارد و عسل تهیه شده از این گیاه نیز دارای همین ویژگی است. مصرف عسل شوید برای مادران باردار بسیار مفید است و ضمن افزایش شیر، به کاهش نفخ و درد شکم نوزاد نیز کمک خواهد کرد پس بهتر است در این دوران مصرف این عسل مغذی را فراموش نکنید.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال در اصفهان

افزایش شیر مادران شیرده

سخن پایانی ما

عسل شوید یکی از معطرترین عسل ‌ها می باشد که خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد. در این مقاله خواص بیشتری از عسل شوید را ذکر کردیم که شما میتوانید با خرید عسل شوید، از خواص آن بهره مند شوید.

خرید عسل دارویی

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *