اخبار و مقالات, مقالات تخصصی

طرز تهیه وعده های خوشمزه و مقوی با عسل

طرز تهیه صبحانه با عسل

طرز تهیه صبحانه و میان وعده با عسل

طرز تهیه صبحانه با عسل : بسیاری از افراد با اینکه از خواص عسل طبیعی مطلع اند و می‌دانند که قرار دادن آن در برنامه غذایی روزانه شان به سلامتی آنها کمک می‌کند اما باز هم از خوردن عسل امتناع می‌کنند. علت آن هم این است که خوردن عسل به طور خالص چندان جذابیتی برای این افراد ندارد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم با معرفی چند صبحانه و میان وعده ی مفید و خوشمزه با عسل،ضمن اینکه کودکان را به خوردن آن تشویق کنیم خودمان هم از این ماده ی خوراکی جذاب لذت ببریم.

طرز تهیه وعده های خوشمزه و مقوی با عسل

دستوری چند صبحانه ی خوشمزه با عسل 🍯

عسل و تخم مرغ👇

شاید ترکیب این دو ماده برای صبحانه برای شما کمی عجیب باشد اما ترکیب این دو علاوه برخوشمزگی بسیار مقوی نیز هست. برای یک شروع پر انرژی در اول روز،حتما این وعده ی لذیذ را امتحان کنید برای درست کردن این ترکیب هم میتوانید از تخم مرغ آب پز استفاده کنید و هم میتوانید از تخم مرغ نیمرو شده استفاده بکنید.فقط کافی است بعد از آماده شدن تخم مرغ بر روی آن عسل بریزید.

طرز تهیه صبحانه با عسل

انواع اوتمیل با عسل👇

یکی از صبحانه های پرطرفدار برای ورزشکاران و برخی نوجوانان اوتمیل (جو دوسرپرک) است که انوع مختلفی دارد و شما بسته به سلیقه ی خودتان میتوانید دستور آن را تغییر بدهید. کافی است مقدار ۴۰ گرم جو دو سر پرک را همراه شیر یا آب روی حرارت بگذارید. میتوانید از موز له شده، پودر کاکائو و مواد دیگری هم استفاده کنید. بعد از غلیظ شدن مواد ان را در ظرف مناسب بریزید و بر روی آن عسل، دارچین، انواع مغزی جات و یا حتی میوه های مختلف بریزید و میل کنید.

عسل و پنیر👇 ایا خوردن عسل با پنیر مضر است؟

معمولا از ترکیب عسل با لبنیات مثل شیر،خامه یا پنیر صبحانه ی خوشمزه ای به دست می اید. پنیر که یکی از پر طرفدار ترین ماده های غذایی در صبحانه است، ترکیب خوشمزه ای با عسل به ما میدهد. کافی است عسل را روی پنیر بریزید تا از فواید آن بهره ببرید. هر چند طعم این ترکیب سلیقه ای است اما تعداد رضایت از آن بسیار بالا است.

طرز تهیه وعده های خوشمزه و مقوی با عسل

فواید استفاده از عسل در مصرف روزانه چیست؟🤔

طرز تهیه وعده با عسل را مشاهده کردید . همانطور که میدانید عسل یک ماده ی طبیعی است که انسان از گذشته های دور از آن به عنوان خوراکی و دارو استفاده میکند و به خاطر ویژگی های زیادی که این ماده دارد،جایگاه خاصی برای خود فراهم کرده است. عسل اثرات بسیار مفید و مطلوبی برای بدن ما دارد و بسیار ضروری و مفید است اگر آن را در وعده های خود جای بدهیم.

جهت خرید بره موم با کیفیت کلیک کنید.

خواص شربت عسل را جدی بگیرید! 🤗

قبل از اینکه به خواص شگفت انگیز شربت عسل اشاره کنیم،بهتر است با طرز تهیه ی آن آشنا شویم. روش های مختلفی برای تهیه ی آن وجود دارد. اول باید آب را بجوشانیم و بعد از اینکه آب به جوش آمد چند دقیقه آن را رها میکنیم تا دما از دست بدهد و مطلوب شود. سپس از اینکه آب ولرم شد با یک چنگال عسل را در آب حل میکنیم. شما میتوانید با افزودن دارچین و بهار نارنج و زنجبیل یا بسیاری از ماده های دیگر به این شربت طعم و خواص دلچسب تری بدهید. از خواص این شربت میتوان به کاهش وزن،تقویت سیستم گوارش،کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

جهت مشاهده عسل مقوی گوارش کلیک کنید.

از آنجایی که تاریخ استفاده از عسل برمیگردد به تاریخ خلقت، میتوان به این اشاره کرد که عسل تا همین الان به عنوان مفید ترین ماده قندی شناخته شده است. تقریبا همه ی عناصر شناخته شده در این ماده یافت میشود از جمله آهن،فسفر،کلسیم،پتاسیم،روی و…

در مقادیر کمی از این ماده میتوان ویتامین های گروه B و ویتامین های K,C,Eو A را مشاهده کرد. اما شهد جمع اوری شده توسط زنبورعسل از گیاهان مختلف با توجه به نوع گرده،محتویات ویتامین متفاوتی دارد. در گذشته به دلیل انرژی بخش بودن عسل و بالا بردن ایمنی و قدرت بدن این ماده بسیار پرطرف دار بوده همچنین به دلیل فاسد نشدن عسل در زمان های طولانی و نگهداری طولانی مدت ان از این ماده استقبال زیاده میشده و اکنون‌ هم میشود.

مقاله پیشنهادی : طرز تهیه وعده های خوشمزه و مقوی با عسل

البته باید این نکته ذکر کنیم که طبق آخرین تحقیقات عسل طبیعی پس از دو الی سه سال از زمان برداشت خواص خود و آنزیم ها و آمینو اسیدهای خود را از دست میدهد. پس بهتر است مصرف عسل تازه در اولویت قرار بدهیم.در نتیجه بهتر است با جای دادن این ماده در وعده های غذایی خود،خود را از خواص شگفت انگیز آن محروم نکنید.

5/5 - (6 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *