اخبار و مقالات

سوالات متداول عسل

پاسخ به 10 سوال متداول در مورد عسل

10سوالات متداول عسل :

قطعا برای شما هم سوالات متداول عسل پیش آمده مانند آیا عسل تاریخ انقضا دارد ؟ علت شکرک زدن عسل چیست ؟ بهترین راه تشخیص عسل طبیعی کدام است ؟آیا مصرف عسل برای افراد دیابتی بلا مانع است ؟ و…. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به تک تک سوالات شما پاسخ دهیم همچنین اگر سوال دیگری دارید در قسمت کامنت ها برامون بنویسید که با کمال افتخار بهش پاسخ بدیم :

1.چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم ؟

برای اینکار روش های تشخیص متفاوتی روزانه ارائه میشه ولی مطمئن ترین کار، بردن نمونه ای از عسل به آزمایشگاه و آنالیز آن است که متاسفانه برای یک مصرف کننده کاری پر هزینه است. پس یا از انسان های خبره و مطلع و یا از شرکت ها و برند های مطمئن و معتبر عسل خریداری کنید .

2.شرایط نگهداری و‌تاریخ انقضای عسل طبیعی چطور است؟

همانطور که میدانید عسل طبیعی تاریخ انقضا ندارد و تنها ماده است که هرگز فاسد نمیشود  🤩  اما نکاتی وجود دارد که درصورت رعایت نکردن ممکن است کیفیت و‌ خواص عسل شما پایین بیاید. یکی از آن ها ظرف عسل است : ظرفی که شما عسل را در آن نگه داری میکند حتما باید شیشه ای یا چینی باشد دقت کنید حتما! در این صورت رنگ و بوی عسل شما ماندگار تر میشود. همچنین بهترین مکان برای نگهداری عسل مکانی خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید است. همچنین توجه داشته باشین عسل طبیعی در کنار مواد شیمیایی (وایتکس،شیشه شور و..) نگه داری نکنید توجه داشته باشین همیشه تهیه عسل تازه در اولویت خود قرار دهید،عسل طبیعی پس از دو سال رفته رفته آنزیم های مفید خودش رو از دست می‌دهد.

مقاله مرتبط : عسل تازه بهتر است یا عسلی که چندسال مانده؟

3.شکرک زدن عسل چه زمانی اتفاق میفتد و به چه عواملی بستگی دارد؟ 👇

از عوامل مختلفی که باعث شکرک زدن عسل میشود،میزان رطوبت محیطی است که عسل را در آنجا نگه داری میکنید. همچنین نوع شهد گیاهی که زنبور عسل با آن عسل را درست کرده است باعث تفاوت در میزان قند عسل میشود و در سرعت شکرک زدن (رُس بستن) این ماده تاثیر دارد. البته اصول نگه داری از عسل نیز با شکرک زدن آن رابطه ی مستقیم دارد. اماااااا 😬 شکرک زدن عسل ربطی به غیر طبیعی بودن آن ندارد چون یک حالت فیزیکی مانند یخ زدن است و عسل طبیعی هم شکرک میزند اما بستگی به شرایط محیط دارد. ” توجه داشته باشین رُس بستن عسل معیار تشخیص کیفیت عسل نیست” زیرا عسل تقلبی نیز بدلیل وجود شکر سفید بمانند مربا رُس میبندد و عسل طبیعی بدلیل وجود آنزیم های گیاه و آنزیم های زنبورعسل رُس میبندد.

4.عسل با موم بخریم یا عسل بدون موم ؟

دیگر از سوالات متداول عسل نوع خرید عسل است موم ماده ای است که دستگاه گوارش حیوانات و برخی از انسان ها و حتی کودکان زیر 2 سال 🤗 قادر به هضم سریع آن نیست. اما اگر منبعی که از آنجا عسل خریداری میکنیم مطمئن نیست بهتر است عسل را با موم خریداری کنیم تا درصد تقلبی بودن آن کاهش پیدا کند. موم بافت زنبورعسل خواص بسیار زیادی برای دستگاه گوارش دارد. در هر صورت انتخاب با مصرف کننده است و می تواند بعد از بررسی کامل عسل مصرفی خود را انتخاب نماید. حتما عسل باموم از مکان های معتبر تهیه کنید، متاسفانه بدلیل تقلبات تعداد موم های پلاستیکی سرطان زا افزایش یافته است.پس بهتر است موم را از تولید کننده های عسل یا همان زنبور داران عزیزمان خرید کنید اینطوری خیالتان راحت تر است هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت مناسب و هم از نظر تازه بودن عسل و موم آن.

مقاله مرتبط :موم زنبور عسل چه کاربرد هایی دارد و فواید آن چیست؟

5.چرا برخی عسل ها شل و آبکی هستند؟

در برخی از عسل ها مانند عسل مرکبات و برخی از عسل های بهاره به دلیل رطوبت بالای محیط در مناطق شمالی عسل تولیدی رطوبت بالاتری دارد. البته که این میزان رطوبت کاملا در حد استاندارد است و مشکلی ندارد و دلیل بر عیب این محصول نیست اما به طور کلی عسل های مناطق گرم و خشک رطوبت کمتری در مقایسه با عسل های مناطق معتدل و مرطوب دارند. لازم به ذکر است که برای تعیین رطوبت و غلظت عسل حتما در دمای اتاق و 25 درجه سانتی گراد بررسی شود. عسل به خاطر ترکیب ویژه ای که دارد در دماهای بالاتر گرانروی بالاتر دارد و شل تر به نظر می رسد اما در دماهای پایین همچون یخچال کاملا سفت و غلیظ به نظر می رسد.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال در اصفهان

6.آیا ترکیب عسل با آب جوش باعث تولید سم میشود؟!

اخیرا و مخصوصا در زمانی که کرونا در اوج بود و توصیه به خوردن عسل با آبجوش و لیمو میشد ، بسیار شنیده بودید که عسل را با دمای بالا مصرف نکنید یا با آب جوش مخلوط نکنید. این هم یکی از سوالات متداول عسل است  بگذارید این موضوع را تحلیل کنیم در عسل طبیعی شاخصی بنام هیدروکسی متیل فورفورال وجود دارد که یک ماده حد واسط در عسل طبیعی است اگر عسل در معرض دمای بالاتر از 60 درجه قرار گیرد، اصطلاحا هیدروکسی متیل فورفورال (Hmf) آن افزایش شدیدی پیدا می‌کند و آن عسل به طورکلی غیرقابل استفاده و سرطان زا میگردد. به طور کلی توصیه می شود برای استفاده از عسل به منظور تهیه شربت عسل یا شیرین کردن دمنوش ها و چایی، بگذارید از دما بیافتد و سپس عسل را اضافه کنید. دمای 40 درجه، دمای ایمن و مطلوبی است و از فواید این ماده خود را محروم نمیکنید.

ترکیب عسل و آب جوش

7.بره موم با موم تفاوت دارد ؟ 👇

بره موم یا پروپلیس یک ماده تولید شده از صمغ درختان و شیره گیاهان است که با آنزیم های بدن زنبور ترکیب شده و به بره موم تبدیل می شود. اما این در حالی است که موم یک ماده ترشح شده از بدن زنبور برای حجره سازی است. این دو ماده از جنبه های مختلف با هم متفاوت هستند و از ان جایی که کاربرد متفاوتی دارند خواص کاملا متفاوتی نیز دارند.

محصول پیشنهادی : خرید بره موم در اصفهان 

8.علت تفاوت رنگ عسل ها با یکدیگر چیست؟

یکی از سوالات متداول عسل علت تفاوت رنگ آن هاست تفاوت رنگ عسل یک موضوع کاملا طبیعی است. عسل طبیعی از شهد گل ها و شکوفه درختان توسط زنبور های عسل تهیه می شود. هر شهدی نیز رنگ مخصوص خود را دارد و طبیعی است که هر عسل، با توجه به شهد غالب، رنگ متفاوتی به خود بگیرد.حتی ممکن است برای مثال دو عسل بهارنارنج با هم تفاوت رنگ داشته باشند.این بدلیل تفاوت شهد های مناطق مختلف است.

9.بهترین نوع عسل برای مصرف روزانه کدام است؟

به طورکلی مصرف عسل کاملا سلیقه است،عسل های تنوع های زیادی دارند بخصوص در ایران عزیزمون که تنوع دشت ها و مناطق بسیار زیاد هستن
عسل های بسته به طعم از طعم قوی عسل وجود دارن بمانند عسل گون انگبین و عسل چهل گیاه و برخی عسل ها رایحه گیاهی ملایمی دارند بمانند عسل کنار و عسل آویشن.

10.آیا افراد دیابتی هم میتوانند از عسل استفاده کنند؟

در صورتی که فرد بیمار قند خون کنترل شده ای داشته باشد زیر نظر پزشک متخصص می تواند عسل طبیعی را جایگزین سایر مواد قندی و شیرین کننده مانند شکر و قند کند تا هم منابع قندی مورد نیاز بدن جذب شوند و هم با مصرف مداوم عسل به جای مواد قندی باعث کاهش علائم بیماری دیابت و حتی کاهش قند خون بدن خود و درنتیجه تندرستی و سلامت خود شوند. برخی عسل ها نیز بدلیل پایین بودن شاخص گلایسمی آن ها مانند عسل قنقال وحشی مناسب مصرف بیماران دیابتی هستن.

خرید عسل در اصفهان

جمع بندی :

تا اینجا مطلب پاسخ سوالات متداول عسل  را دریافتین  قطعا تصمیم گرفته اید عسل را از زنبور داری خرید کنید مجموعه عسل دنا اولین مجتمع و دانشکده تخصصی زنبورعسل در خاورميانه ميباشد كه از سال ۱۳۵۵ تاسيس شد و با بهره گيری از آب و هوای چهارفصل و ييلاقات منحصر به فرد كشور پهناور ايران و به كارگيری جديدترين علوم و فناوری های جهانی و همچنين با اخذ گواهينامه هاي بين المللی كيفيت و استقرار سيستم هاي مديريتی ايزو ۹۰۰۱ و ۲۲۰۰۰ ايمنی و بهداشت غذايی (haccp) و گواهينامه استاندارد حلال علاوه بر حفظ جايگاه ممتاز در بازار داخلی موفق به شناساندن محصولات خود در بازارهای جهانی شده است.

متاسفانه بدلیل بی اطلاعی ها سوء استفاده افزایش پیدا کرده است.مراقب خودتون و عزیزانتون باشید  ❤
5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *