اخبار و مقالات

درمان سرماخوردگی با عسل..!

درمان سرما خوردگی با عسل و پیشگری از کرونا

درمان سرماخوردگی با عسل..! ✌

از آنجایی که عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد التهابی قوی است، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند. استفاده از عسل به روش های مختلف، سرفه و دیگر علائم سرماخوردگی را تسکین می دهد و به بدن آرامش و نیرو میدهد. تحقیقات زیادی در مورد اثرات عسل روی علائم سرماخوردگی و آنفولانزا انجام شده و تاکنون نتایج امیدوار کننده ای به دست آمده است.

بیماری سرماخوردگی یک بیماری ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی است و بیشتر بر روی بینی، گلو و سینوس تاثیر می گذارد که معمولا ضرری ندارد، اما برای درمان می تواند یک دوره ی ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد. در هندوستان و برخی کشور های دیگر بیشتر افراد برای درمان سرماخوردگی به جای استفاده از داروهای شیمیایی، عسل را جایگزین آن می کنند. سرخپوستان از انواع مختلفی از داروهای خانگی بهره مند می شوند، زیرا این داروهای طبیعی هیچ عارضه جانبی ندارند، اما شایع ترین دارو برای سلامتی عسل است.

مطلب پیشنهادی : خواص عسل برای پوست 

آیا عسل سرماخوردگی را کاملا درمان میکند ؟ 🤧

آیا امکان درمان سرماخوردگی با عسل وجود دارد ؟ به طور کلی هیچ درمان و یا دارویی (چه طبیعی و چه مصنوعی) برای سرماخوردگی وجود ندارد. این بیماری، یک بیماری ویروسی است که توسط صدها نوع ویروس ایجاد می‌شود و هیچ واکسنی نیز برای پیشگیری از آن به طور حقیقی و صدرصد وجود ندارد. اما مصرف برخی از ماده های غذایی و دارویی به پیشگیری و‌بهبود آن کمک میکند.

علائم سرماخوردگی چیست؟

با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و فصل سرما دانستن یک سری نکات جهت پیشگیری از سرما خوردگی و درمان آن موثر است. علائم سرماخوردگی ممکن است فرد به فرد متفاوت باشد اما علائم معمول و شایع آن شامل این موارد است: 1.آبریزش بینی 2.گلودرد 3.سرفه 4.عطسه 5.تب با درجه ی کم 6.بدن درد خفیف یا سر درد

ترکیبات عسل برای سرما خوردگی 👇

1.عسل و دارچین

🌺مخلوط دارچین و عسل بخاطر خواص ضدمیکروبی اش می تواند لبخندی شگفت انگیز به شما بدهد! عسل و دارچین حقیقتاً ترکیبی عالی هستن🌺. برای درست کردن این ترکیب ساده و خارق العاده کافی است مواد زیر را مخلوط کنین به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید. این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.
همچنین از ترکیب عسل با دارچین برای داشتن خواب آرام تر برای افراد مبتلا به سرماخوردگی استفاده میشود. ۳ تا ۵ قاشق چای خوری پوست دارچین را در یک فنجان آب به مدت پنج دقیقه خیس کنید، سپس آن ها را از داخل آب بردارید. ۲ قاشق چای خوری عسل را به آب اضافه کرده و خوب هم بزنید و میل کنید.

2.عسل،لیمو،زنجبیل

یک ظرف شیشه ای ۲۵۰ گرمی تهیه کنید. یک چهارم لیمو را به قطعات کوچک تقسیم کنید. یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به همراه قطعات برش خورده لیمو در شیشه بریزید. سپس عسل را درون شیشه ریخته و بگذارید چند ساعت بماند. ۱ یا ۲ قاشق چای خوری از عسل را به آب گرم و یا هر نوشیدنی دیگر اضافه کنید و میل نمایید.

3عسل و چای لیمو

مصرف منظم این ترکیب باعث از بین بردن باکتری ها و عفونت میشود. .۲ قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید.

4.سیاه دانه و عسل

یکی دیگر از ترکیبات بسیار موثر برای درمان عفونت‌های مجاری تنفسی است که معمولا در طب سنتی به افراد توصیه می‌شود.

مصرف عسل برای سرماخوردگی کودکان

آیا مصرف عسل برای سرماخوردگی کودکان نیز موثر است؟ 🤗

درمان سرماخوردگی با عسل : طبق یک سری تحقیقات انجام شده،محققان به این نتیجه رسیده اند که کودکان بالای دو سال با سابقه عفونت های تنفسی که 2 قاشق چای خوری عسل را در هنگام خواب مصرف می کنند ، کم تر به سرفه های شبانگاهی مبتلا می شوند و خواب آن ها نیز کیفیت بهتری پیدا می کند. متخصصان معتقدند که اگر مایل به استفاده از عسل هستید ، نوع عسلی را پیدا کنید که برای شما کارسازتر است. عسل می تواند در دو روز اول سرماخوردگی بسیار عالی عمل کند و از دارو نیز قدرتمند تر باشد. مصرف عسل همراه با قطره بینی ، قرقره آب نمک و بخور آب می تواند سرفه ناشی از سرماخوردگی در کودکان را به خوبی درمان کند.

آیا عسل🍯بر روی درمان سینوزیت هم موثر است؟

عوامل به وجود آمدن بیماری سینوزیت چیست؟ برخی از آنها عبارتند از : کیفیت مواد غذایی بد، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی در اثر آلودگی و افزایش سطح استرس با توجه به شیوه زندگی خطر ابتلا به سینوزیت را افزایش می دهد. پیشگیری بهتر از درمان است. جالب است بدانید مصرف روزانه عسل به شما کمک می کند که عفونت سینوسی را در خلأ حفظ کنید. مزایای عسل بسیار است و اثبات شده است که در انواع مختلف عفونت های بینی و گلو، از جمله گلودرد، موثر است. عسل در درمان سینوزیت از انتی بیوتیک ها بسیار موثر تر است.ترکیباتی با عسل که برای سینوزیت مفید است :

1.عسل و سرکه سیب

مقدار بسیار زیاد مواد مغذی ضروری موجود در سرکه سیب علائم مرتبط با سینوزیت را کاهش می دهد. سرکه ­ی سیب به تعادل PH کمک کرده و مخاط اضافی جمع شده در حفره ها را از بین می برد. علاوه بر این، خواص ضد باکتری و ضد قارچی سرکه ­ی سیب در مبارزه با عفونت کمک می کند و بسیار موثر است. 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل دنا و نصف فنجان آب ترکیب کنید ،می توانید این آب را بنوشید یا آن را قرقره کنید تا از شر سینوزیت ملتهب و چرکی خلاص شوید.

2.عسل و چای زنجبیل

زنجبیل مملو از آنتی اکسیدان است که آن را به یک داروی طبیعی شگفت انگیز در درمان سینوزیت تبدیل می کند. خواص ضد التهابی باعث کاهش التهاب و تحریک در مجرای بینی می شود. علاوه بر این، به عنوان یک ماده ضد میکروبی طبیعی، به پاکسازی عفونت سینوس کمک می کند. عسل را به نوشیدنی خود اضافه کنید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

3.عسل و گریپ فروت

عصاره گریپ فروت دارای مقدار کافی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی عصاره گریپ فروت در درمان عفونت های سینوسی کمک می کند. آب گریپ فروت را با عسل ترکیب و میل کنید.

فواید عسل برای درمان سینوزیت چیست؟

* عسل طبیعی ضد باکتری ، ضد ویروس و ضد عفونی کننده است.
* عسل باعث کاهش التهاب میشود.
* عسل با تمام باکتری های گلو مبارزه می کند تا گلو را از سرفه و درد رها کند.
* عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با باکتری ها در آینده کمک می کند تا سینوزیت را از بین ببرد.

مطالب مرتبط : خواص عسل طبیعی 

پیشگیری از کرونا 💛

درمان سرماخوردگی با عسل را یافتیم حال ترکیبات آن را برای پیشگیری از کرونا بررسی کنیم : مطالعات نشان داده که عسل طبیعی دارای ترکیباتی است که مانع تکثیر ویروس کرونا میشود.🙌 عسل همچنین در مقابله با باکتری های مقاوم به دارو موثر است. عسل به خاطر وجود ترکیبات پلی فنولیک اش، موجب تحریک واکنش های ایمنی شده، درنتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. از طرفی در تسکین عفونت های مجاری تنفسی فوقانی مفید است. نتایجی که مطالعات و پژوهش های انجام شده بدست آمده است نشان می دهد که عسل تاثیر زیادی در کاهش شدت و دفعات سرفه و بهبود کلی علائم دارد. تاثیر عسل در کاهش علائم از “دیفن‌هیدرامین” بیشتر است. ترکیباتی با عسل که در پیشگیری و کاهش علائم کرونا موثر است.

1.عسل با لیمو

عسل و لیمو هر دو خاصیت ضد ویروسی دارند. افزون بر این، لیمو محتوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می آید و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت آن، صبح‌ها مقداری عسل طبیعی و لیمو را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید.

جهت خرید عسل دارویی کلیک کنید.

2.عسل و زردچوبه

ترکیب عسل و زردچوبه به عنوان یک انتی بیوتیک خانگی به شمار می اید. این آنتی بیوتیک طبیعی، یک جایگزین مناسب برای انواع داروهای شیمیایی است و باعث تخریب و نابودی باکتری‌ها و ویروس‌های موجود در بدن هنگام درگیری با کرونا می‌شود. می توان از این آنتی بیوتیک قوی برای پیشگیری از بیماری استفاده کرد و یا به محض مشاهده نخستین علائم بیماری های عفونی یا ویروسی، به سراغ آن رفت.

جهت خرید ژل رویال  کلیک کنید.

3.عسل آویشن

عسل آویشن عسلی قرمز رنگ و تیره است که از گیاهی به همین نام تهیه می شود بنابراین تمامی خواص آویشن را به همراه خواهد داشت. از جمله خواص عسل آویشن می توان به این موارد : درمان سرفه، گلودرد و مشکلات تنفسی، آسم و تنگی نفس، مناسب و مفید برای استفاده بیماران دیابتی، آرامش دهنده اعصاب، مقوی مغز و اعصاب، کمک به بهبود دردهای مفصلی اشاره کرد.

5/5 - (5 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *