اخبار و مقالات

تاریخچه پیدایش عسل

تاریخچه پیدایش عسل

تاریخچه پیدایش عسل

به راستی زنبور عسل از چه زمانی پدید آمده ؟ تاریخچه پیدایش عسل چگونه است ؟ در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم : زنبور عسل حدود 150 میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است و تاریخچه استفاده از عسل تقریبا همراه با خلقت بشر است و در همه فرهنگها و ادیان استفاده از عسل وجود داشته است. تا قرن 18 عسل به عنوان منبع اصلی قند مصرفی برای مردم محسوب می شد اما در چند قرن اخیر با رشد صنعت نیشکر استفاده از انگبین بسیار کم شده و شکر جای عسل را گرفته است. در یونان باستان مردم فکر می کردند که خدایان چون خوراک بهشتی می خورند ابدی هستند و عسل را نیز به عنوان یک خوراک بهشتی می دانند. باستان شناسان فسیل زنبور عسل را که به 20 میلیون سال قبل برمی گردد کشف کرده اند که در موزه نیویورک نگهداری می شود.

فسیل زنبور عسل

اما می گویند که احتمال دارد گونه های ابتدایی آن در حدود 40 تا 50 سال پیش زیسته اند. در غارهای پیکوت اسپانیا یک نقاشی ای وجود دارد که مربوط به 12 هزار سال قبل از میلاد است در این نقاشی تصویر مردی دیده می شود که در حال برداشتن عسل از یک کندوی زنبور عسل است. در کتاب وصف عسل از سروده های هومر آمده است که در قرن 8 قمری در یونان برای پرورش زنبور عسل قوانین و مقرراتی وجود داشته است. در جهان بیش از 10000 نوع زنبور شناسایی شده اند اما در میان آن ها زنبور عسل تنها حشره ای است که انگبین و موم می سازد. زنبور عسل در بیشتر نقاط جهان به جز قطب جنوب زندگی می کند.

مقاله پیشنهادی : خواص بره موم

عسل در ادیان مختلف

جالب است بدانید درباره ی عسل در ادیان مخحتلف صحبت شده که در ادامه بررسی میکنیم :

1.عسل در انجیل 21 بار تکرار شده است در آن درباره ی سرزمینی صحبت می کند که رودهایی در آن جاری است که شیر و عسل در آن جریان دارند.

2.امام صادق نیز از پیامبر اسلام (ص) نقل میکند که درباره عسل می فرماید که بر شماست که شفا را از عسل و قرآن بگیرید.

3.در انجیل آمده که یحیی بوسیله عسل نجات یافت. «لباس‌های یحیی از موی شتر ساخته شده بودند و کمربندی از چرم به کمر خود داشت. غذای او ملخ و عسل وحشی بودند.»

4.یهودیان به درخواست مردم از اسماعیل،: «با ما به دلیل ذخیره گندم، جو، روغن و عسل در زمین‌هایمان، به خشونت رفتار نکن».

5.در کتاب سلیمان نبی،آمده که ممکن است فردی کاملاً از عسل بیزار باشد، اما برای کسی که گرسنه است، هر چیز تلخ نیز شیرین خواهد بود.

محصول پیشنهادی : خرید ژل رویال 

خرید عسل طبیعی

تاریخچه پیدایش عسل خیلی قدیمی است همچنین عسل طبیعی اگر از جای معتبر خریداری شود و همچنین در شرایط مناسب نگهداری شود تا حدود دو سال قابل نگهداری است البته در مقاله ی تاریخ انقضای عسل تا چه زمانی هست  میتوانید اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید. پس سعی کنید عسل را از زنبورداران تهیه کنید تا از تازه بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید. عسل دنا سعی بر آن داشته که بهترین کیفیت را عرضه کند.

متاسفانه بدلیل بی اطلاعی ها سوء استفاده افزایش پیدا کرده است.مراقب خودتون و عزیزانتون باشید

5/5 - (1 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *