مقالات تخصصی

درمان عفونت بدن با عسل

درمان عفونت بدن با عسل با عسل

در این مقاله قصد داریم راجع به درمان عفونت بدن با عسل صحبت کنیم ، عسل تازه یک ترکیب بسیار مفید می باشد که برای سالیان سال به عنوان یک روش درمانی برای انواع بیماری‌ها در بین مردم رواج داشته است و هنوز هم محققان در حال تحقیق برای کشف خواص بیشتر این ماده ی شگفت انگیز هستند. محققان سوئدی به این نتیجه رسیده اند که عسل می‌تواند خواص بسیار گسترده‌تری داشته باشد. طبق یافته های آن ها مشخص شد ک عسل حاوی بیش از 13 باکتری لاکتیک اسید است که مستقیماً از معده زنبور عسل جذب می‌شوند. این باکتری‌ها در کنار هم می‌توانند ترکیبات ضد میکروبی فعالی را ایجاد کنند که با شایع‌ترین عفونت‌ها و باکتری‌های موجود در بدن انسان مبارزه کنند. همچنین یکی از اصلی ترین خاصیت های عسل،خاصیت آنتی بیوتیکی آن است و عسل می‌تواند باکتری‌های بیماری‌زای انسانی که باعث ایجاد عفونت می‌شوند را درمان کند. در ادامه ی مطلب انواع عفونت ها و درمان آن ها با عسل را بررسی می کنیم.

انواع عفونت و درمان عفونت بدن با عسل

1.درمان عفونت معده

این بیماری که یکی از شایع ترین بیماری های مربوط به دستگاه گوارشی می باشد،باعث بروز مشکلاتی همچون حالت تهوع و استفراغ می شود.اگر عامل ایجاد کننده ی این عفونت باکتری باشد عسل می‌تواند نقش موثری در بهبود سرعت درمان آن داشته باشد و علائم عفونت معده، یعنی اسهال و استفراغ را به سرعت کاهش می دهد.(توجه داشته باشید که هرجا از عسل برای درمان صحبت می‌کنیم منظور ما عسل خام و طبیعی است که تمامی آنزیم‌ها و خواص آن حفظ شده باشد.)

درمان عفونت معده با روش خانگی عسل

2. درمان عفونت لثه

عفونت لثه می‌تواند باعث ایجاد دردهای شدید شود که از عوارض آن می توان به التهاب لثه،خونریزی لثه و یا بوی بد دهان اشاره کرد. جدا از داروهای گران‌قیمت معمولی، یک راه‌حل جایگزین و خانگی وجود دارد که می‌تواند عفونت لثه‌های شما را ریشه کن کند. عسل می‌تواند یک شفادهنده بسیار مناسب برای کاهش عفونت لثه و حتی درمان آن باشد. یافته های به دست آمده از تحقیقات نشان داده است که عسل می‌تواند تورم و التهاب لثه را درمان کرده و رشد باکتری‌های مضر بر روی دندان و لثه را کاهش دهد. اگر عسل را بر روی لثه‌ها بمالید ، عناصر آنتی‌اکسیدانی عسل به عنوان یک عامل ضد میکروبی فوراً عمل می‌کنند و درد شما را تسکین می بخشند.

روش های درمان عفونت لثه

از آنجایی که دانشمندان بعد از کشف این خواص عسل به دنبال ساخت خمیر دندان یا دهان شویه هایی با عصاره ی عسل بوده اند،اما هنوز موفق به ساخت ان نشده اند. شما می توانید هر روز برای درمان عفونت لثه، دهان خود را با آب ولرم و دو قاشق چای‌خوری عسل بشویید. برای خلاص شدن از باکتری موجود در لثه خود، چند روز این روش درمانی مؤثر را انجام دهید.

ترکیب لیمو عسل

مخلوطی از لیمو و عسل را روی لثه‌ها بمالید تا عفونت آن کاهش یابد و به آن تسکین دهد. یا می‌توانید به راحتی به مدت 10 دقیقه عسل را روی لثه‌ها ماساژ دهید تا تفاوت قابل توجهی در کاهش عفونت لثه خود مشاهده کنید.

جهت مشاهده لیست عسل دارویی تازه کلیک کنید.

درمان عفونت لثه با روش خانگی عسل3.عفونت چشم

همانطور که گفتیم درمان عفونت بدن با عسل یکی از روش های خانگی برای درمان آن است .بررسی‌های انجام شده در سال 2016 نشان داده است که عسل می‌تواند بیماری‌های خاص چشمی را درمان کند؛ بیماری‌هایی مانند خشکی و التهاب قرنیه چشم. در این مطالعات که عفونت‌های چشمی را هم شامل شده است، اثر مثبت کاهش عفونت و التهاب چشم با استفاده از قطره‌های عسل، مشخص شده است. به این نکته توجه داشته باشید که شما هرگز نباید عسل را به طور مستقیم در چشمان خود بریزید. استفاده از قطره‌های عسل را نیز حتماً تحت نظر پزشک خود انجام دهید.

لینک مفید : خرید گرده گل 

درمان عفونت چشم با روش خانگی عسل

4.جوش های عفونی

خاصیت ضدالتهابی که عسل دارد می تواند التهاب و عفونت های زیرپوستی را کاهش دهد. با استفاده از عسل می توانید سطح باکتری هایی که روی پوست وجود دارند را کاهش دهید تا به تعادل برسند و پوست شما به شفافیت قبل بازگردد. همچنین عسل باعث می شود منافذ پوست از چربی هایی که وجود دارد پاک شود. عسل با کمک به کوچک و بسته شدن منافذ،پوست را از چربی های اضافی پاک و تمیز می کند. شما می توانید برای از بین بردن التهاب ها و یا عفونت های پوستی از ماسک عسل به عنوان درمان کمکی استفاده کنید و یا می توانید با خرید عسل طبیعی و استعمال آن بر روی پوست خود به مدت ده دقیقه و پس از آن از شادابی و لطافت پوستتان لذت ببرید.

درمان جوش های عفونی با روش خانگی عسل

5.عفونت گلو

عسل به دلیل خواص آنتی بیوتیکی و ضد قارچ و ویروسی می تواند برای گلو مفید باشد.بهتر است برای درمان عفونت گلو از عسل خام به جای عسل پاستوریزه استفاده کنید. دلیل آن هم این است که فرآیند پاستوریزه کردن عسل می‌تواند بسیاری از مواد مغذی و مفید موجود در آن را از بین ببرد. برای کاهش گلو درد می توان از ترکیب عسل همراه با آب ولرم با چند قطره آب لیمو استفاده کرد. چای و عسل نیز می‌توانند همراه با هم یک ترکیب با خاصیت ضد باکتریایی قوی ایجاد کنند که به پاک‌سازی و رفع التهاب گلو منجر شود. همچنین مطالعات نشان داده که مصرف روزانه عسل می‌تواند به کاهش سرفه و کم شدن درد گلو نیز کمک کند.

لینک مفید : خرید بره موم

درمان عفونت گلو با روش خانگی عسل
سخن آخر

قبل از این که تصمیم بگیرید که از عسل برای درمان عفونت بدن با عسل استفاده کنید، بهتر است از طریق پزشک مطمئن بشوید که عفونت شما پیشرفته نیست و نیازی به آنتی بیوتیک های قوی ندارید. بعد از آن می‌توانید از عسل‌های خام برای کاهش عفونت موجود در بدن خود استفاده کنید.

 

5/5 - (11 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *