اخبار و مقالات, مقالات تخصصی

آیا عسل برای لاغری مفید است

تاثیر عسل برای لاغری

آیا تاثیر عسل برای لاغری واقعی است ؟ عسل یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی است و چون خواص فوق‌العاده‌ای دارد همچنین برای مقوی پوست و مو و درمان بسیاری از بیماری‌ها در طب سنتی کاربرد دارد . امروزه کاربردهای عسل زیاد است که می‌توان در مورد خواص آن کتاب نوشت اما تاریخچه  استفاده از عسل به 8000 سال قبل برمی‌گردد و عسل برای کاهش وزن همم تاثیر دارد و این به تازگی مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته است . در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم چگونه  می‌توان از عسل برای لاغری  استفاده کرد و عسل به همراه چه مواد دیگری می‌تواند بیشتر به لاغری کمک کند؟

چگونه عسل برای لاغری کمک می‌کند؟

عسل حاوی قند است اما قند طبیعی !  این قند با قند مصنوعی و شکر اضافه‌شده به مواد غذایی مختلف، کاملاًمتفاوت است . درواقع ازنظر پزشکی قندهای طبیعی نه‌تنها برای سلامتی مضر نیستند، بلکه فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. مصرف عسل به کاهش میل به قندهای مصنوعی و افزایش انرژی است که باعث می‌شود نیازهای غذایی روزانۀ فرد یعنی کالری مصرفی او کاهش یابند. درنتیجه به‌مرورزمان باعث کاهش وزن خواهد شد. همچنین عسل حاوی مقادیر زیادی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که برای داشتن بدنی سالم ضروری هستند؛ اما شکر تنها کالری خالی است و جز افزایش وزن، ایجاد بیماری‌های داخلی، تخریب پوست، افزایش قند خون بخصوص در بیماران دیابتی (جهت مشاهده عسل دیابتی کلیک کنید) و تخریب دندان‌ها کار دیگری برای ما سود دیگری ندارد.میان وعدع های اکثرا ما خوراکی‌های آماده مانند انواع شیرینی‌جات و بیسکوییت‌ها نیز دارای قند مصنوعی هستند که همین مضرات را برای بدن ما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند این موارد را به شکل خانگی با استفاده از قندهای طبیعی مانند عسل و خرما درست کنید.

نتایج یک مطالعه نشان داده است که ورزشکارانی که غذاهای غنی از فروکتوز مانند عسل را به‌صورت مداوم مصرف می‌کنند، متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنشان بالاتر است و درنتیجه چربی بیشتری می‌سوزانند. همچنین میزان استقامت بدن آن‌ها نسبت به افرادی که از قندهای مصنوعی استفاده می‌کنند، بیشتر است.

جهت خرید بره موم با کیفیت کلیک کنید.

تا زمانی که الگوهای غذایی و عادت‌های غلط روزانه خود را تغییر  ندهید اضافه وزن از بین نمیرود بیشتر ما برای کاهش وزن تلاش زیادی کرده و خودمان را وادار به گرفتن انواع رژیم‌های عجیب‌وغریب می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال اگر به‌جای قند مصنوعی عسل مصرف کنیم، بدن شروع به چربی سوزی بیشتری می‌کند. به‌علاوه این کار تعادلی در مغز ایجاد خواهد کرد که اشتهای کاذب شما نسبت به چیزهای شیرین و چاق‌کننده را به‌طور طبیعی کاهش می‌دهد. در نظر داشته باشید عسل به افرادی که دچار پرخوری عصبی می‌شوند یا خانم‌هایی که در بارداری به‌شدت میل به شیرینی جات دارند نیز کمک می‌کند تا کمتر از فراورده‌های با قند مصنوعی استفاده کنند.

تاثیر عسل برای لاغری

طرز استفاده از عسل برای لاغری

یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی، تناسب‌اندام استفاده از عسل است. تاثیر عسل برای لاغری را میتوان این گونه معنی کرد:  از عسل میتوانید به‌عنوان جایگزین مناسب شکر در دسرها، شربت‌ها مورداستفاده قرار دهید. خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از خواب یکی از بهترین روش‌های مصرف عسل برای کاهش وزن، است. با این کار بسیار ساده به بدن کمک می‌کنید در ساعات اولیه خواب، چربی بیشتری بسوزاند. عسل همچنین اشتهای کاذب را سرکوب می‌کند. بیشتر افراد چاق تمایل به پرخوری در طول روز دارند و این یکی از دلایل اصلی افزایش وزن آن‌ها است. گرچه نباید خود را گرسنه نگه داشت، اما احتیاط در مورد اندازۀ غذا مهم است. یک مزیت استفاده از عسل برای لاغری این است که به مهار گرسنگی در طول روز کمک می‌کند. این امر به‌نوبۀ خود به شما کمک خواهد کرد تا بااحساس سیری طولانی‌تر از خوردن میان وعده‌های غیرضروری و البته مضر، مانند انواع شکلات‌ها و بیسکوییت‌ها جلوگیری کنید.

جهت خرید ژل رویال با کیفیت بینظر و خواص باورنکردنی کلیک کنید .

5 دستورالعمل استفاده از عسل برای لاغری

راه‌های مختلفی برای کاهش وزن با عسل هست که به یک مورد آن که خوردن عسل قبل از خواب بود که معرفی کردیم در ادامه با ما همراه باشید. عسل شوید از دسته عسل های موثر در از دست دادن اشتها می باشد  سایر دستورالعمل‌های کاربردی عبارت‌اند از:

1.خواص دارچین و عسل برای لاغری

یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل تناسب‌اندام استفاده از خواص دارچین و عسل برای لاغری است خواص دارچین و عسل برای لاغری شهرۀ عام و خاص است. زیرا این خواص دارچین و عسل نه‌تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود عملکرد معده شود. برای این کار بهتر است در فنجان چای سبز روزانه خود، یک قاشق چای‌خوری عسل، همراه با نصف قاشق چای‌خوری دارچین، اضافه کنید. خود چای سبز نیز چربی سوز است و وقتی از خواص دارچین و عسل برای لاغری در آن استفاده می‌کنید، تأثیرش بیشتر هم خواهد شد.

در هنگام مصرف چای سبز وقتی از دارچین و عسل به دلیل طبع گرم دارچین و عسل، این نوشیدنی حالت متعادلی به خود گرفته و باعث انرژی گرفتن شما نیز می‌شود. این نوشیدنی علاوه بر لاغری برای افرادی که احساس سرما می‌کنند مناسب است. این مخلوط همچنین به شما در سیر ماندن به مدت طولانی‌تر و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند.لاغری با عسل

2.خاصیت سیر و عسل برای لاغری

یکی از تاثیر عسل برای لاغری ترکیب سیر و عسل برای لاغری راهی عالی برای سالم و متناسب نگه‌داشتن بدن است. این ترکیب همچنین برای تقویت ایمنی بدن بسیار مفید است و باعث کاهش استرس، فشارخون بالا و سطح کلسترول خواهد شد. مصرف سیر خام همراه با یک قاشق چای‌خوری عسل قبل از صبحانه به خاطر فواید سیر و عسل برای لاغری به کاهش وزن و سم‌زدایی و بهبود هضم غذا کمک می‌کند. برخی افراد به دلیل طعم و عطر تند سیر دوست نداشته باشند این ترکیب را امتحان کنند. به همین دلیل برای اینکه این افراد نیز بتوانند از خاصیت سیر و عسل برای لاغری بهره‌مند شوند در ادامه طرز تهیه معجون سیر و عسل برای لاغری را برایتان توضیح می‌دهیم:

مواد موردنیاز معجون سیر و عسل لاغری :

  • 12 حبه سیر متوسط
  • یک لیوان عسل معادل 335 گرم
  • یک ظرف شیشه‌ای درب دار

طرز تهیه معجون برای استفاده از فواید سیر و عسل برای لاغری :

  1. سیرها را کاملاً له یا پوره کنید.
  2. عسل با موم یا بی موم  را به ظرف شیشه‌ایریخته و سیرها را داخل آن ریخته و خوب به هم بزنید.
  3. درب ظرف را محکم بسته و آن را به مدت یک هفته در مکانی تاریک قرار دهید.
  4. بعد از یک هفته روزانه یک قاشق غذاخوری از این معجون را با معدۀ خالی میل کنید تا از فواید سیر و عسل برای لاغری و سایر خواص آن بهره‌مند شوید.

لاغری با سیر و عسل

3.خواص سرکه سیب و عسل برای لاغری

عسل و سرکه هر دو منبع غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. بنابراین ازجمله خواص سرکه سیب و عسل برای لاغری می‌توان به ویتامین‌های موجود در عسل و سرکه اشاره کرده که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، به‌سلامت استخوان و قلب کمک خواهند کرد، باعث بهبود عملکرد حافظه و تولید سلول‌های جدید می‌شوند و به لخته شدن خون نیز کمک می‌کنند. برای اینکه بهتر بتوانید از خواص سرکه سیب و عسل برای لاغری بهره‌مند شوید در زیر طرز تهیۀ معجون سرکه سیب و عسل را برایتان آورده‌ایم:

روش تهیه معجون سرکه سیب و عسل

برای استفاده از خواص سرکه سیب و عسل برای لاغری مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و خوب به هم بزنید.
  • روزانه دو بار، قبل از غذا خوردن از این معجون میل نمایید.
  • استفاده از این ترکیب را برای حداقل 14 روز به همین شیوه ادامه دهید تا نتایج آن پدیدار شود. البته نتیجه این‌گونه روش‌های سنتی نیاز به زمان دارند تا واقعاً خودشان را به شما نشان دهند. پس بهتر است صبور باشید.لاغری با سرکه و عسل

4.خواص لیمو و عسل برای لاغری

تاثیر عسل برای لاغری : مصرف نصف قاشق چای‌خوری ازعسل با یک لیوان آب گرم و آب نصف لیموی تازه است. نوشیدن این محلول قبل از صبحانه بدن را سم‌زدایی کرده و به اندام بدن انرژی می‌دهد. برای دیدن اثرات فوق‌العاده این ترکیب، می‌توانید این مواد را به بطری آب روزانه خود در محل کار، ورزش، تحصیل و هرجایی که هستید اضافه کرده و در طول روز آن را کم‌کم در زمان‌های مختلف بنوشید. این مخلوط همچنین به‌عنوان یک روش خوشمزه و گوارا برای نوشیدن آب بیشتر و افزایش متابولیسم بدن عمل خواهد کرد.

هرچه آب بیشتری بنوشید علاوه برافزایش متابولیسم بدن، کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد و دچار کمبود آب در بدن و عوارض ناشی از آن نخواهید شد. افرادی که دارای مزاج بلغمی هستند، به دلیل رطوبت  آبی که در بدنشان هست  نباید از آب تنها استفاده کنند. چرا که رطوبت بدنشان بیشتر می‌شود. اما درصورتی‌که از آب همراه با لیمو و عسل استفاده کنند نه‌تنها مزاجشان بدتر نمی‌شود، بلکه به سمت تعادل رفته و کم‌کم از شر چاقی ناشی از مزاج بلغمی خلاص می‌شوند.

لاغری با لیمو وعسل

5.گردو و عسل برای لاغری

به دلیل طبع گرمی که گردو و عسل دارند، یک ماده غذایی بسیار عالی برای افزایش انرژی در بدن است. عسل و گردو از زمان رومی‌ها در آداب باروری استفاده می‌شد و در بعضی جاها هنوز در جشن عروسی یک غذای معمول است.  این دو ماده در کنار هم، طعم فوق‌العاده لذیذی ایجاد می‌کنند که برای صبحانه معرکه هستند.

لاغری با عسل و گردو

در بالا از خواص عسل برای لاغری نام بردیم که این یکی از خواص عسل در برابر خواص بیشمار عسل میباشد . در محموعه پرورش زنبور عسل دنا یکی از فروشگاه های آنلاین خرید عسل در اصفهان و سراسر ایران در خدمت مشتریان عزیز می باشد تا با خیالی آسوده بتوانند محصولات را خرید کنند و لذت ببرند ما انواع عسل های طبیعی و خواراک را در خدمت مشتریان عزیز و گرامی عرضه داشته ایم.

بره موم

14,000 تومان

ژل رویال

300,000 تومان1,800,000 تومان

عسل آفتابگردان

137,000 تومان260,000 تومان

عسل آویشن

182,000 تومان355,000 تومان

عسل بهارنارنج (مرکبات)

178,000 تومان346,000 تومان

عسل بهاره

148,000 تومان280,000 تومان

عسل پرورش ملکه

198,000 تومان386,000 تومان

عسل چهل گیاه

178,000 تومان346,000 تومان

عسل خامه ای کنار

208,000 تومان400,000 تومان

عسل زول

157,000 تومان300,000 تومان
5/5 - (10 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *